شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
مهدوی

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی گفت: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان، مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شهرستان الوند ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی، اظهار داشت: محرم و صفر علاوه بر این‌که جزو هویت دینی ما است، بخش جدا ناپذیر هویت ایرانی ما نیز می‌باشد و اکنون بیش از چهل سال است نماد هویت انقلابی ما نیز شده است.

وی افزود: محرم و صفر با هویت سه بُعدی اسلامی و ایرانی و انقلابی ما پیوند خورده و هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را از این آئین حیات‌بخش و تاریخ‌ساز جدا کند.

امام جمعه الوند خاطرنشان کرد: چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران پس از دو دور انتخابات فشرده و رقابتی، مشخص شد، فارغ از موفقیت آقای پزشکیان که توانست به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی شناخته شود و به‌زودی بر کرسی‌ بنشیند که تا حدود دو ماه پیش شهید رئیسی آن را عهده‌دار بود، انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است.

وی تصریح کرد: بی‌تردید در شرایط اقتصادی کشور و تبلیغات شبانه‌روزی شبکه‌های معاند، جلب و جذب مردم و مشارکت حدود ۳۹ درصدی دور نخست انتخابات و ۵۰ درصدی دور دوم، از منظر بین‌المللی نوعی شگفتی تلقی می‌شد، هرچند برای جمهوری اسلامی راضی‌کننده نبود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حق دارند بر اصل مشارکت تأکید کنند، زیرا در این فرصت اندک، فقط با سرانگشت تدبیر و مدیریت ایشان بود که چنین انتخاباتی را با کمترین شائبه و شکایت، حاشیه و دلخوری در حوزه‌های اخذ رأی شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: هنر نظام جمهوری اسلامی بود که توانست برخی‌ها را که در انتخابات مجلس شورای اسلامی قهر کرده بودند و بیانیه مشارکت‌نکردن می‌دادند، پای میز بنشاند، ویدئوی ترغیب به مشارکت پر کنند، خود نیز وارد عرصه تبلیغات شوند و در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند. این تدبیر هوشمندانه تنها از حاکمیتی پویا و متفکر برمی‌آید که بتواند مشارکت سیاسی را در بهترین شکل ممکن با بیشترین حجم از حملات مخالفان خارجی برگزار کند.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌ای که در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و مردم به آن اعتماد کرده‌اند، مراقبت کند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و بایستی مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد، طبیعی است از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

وی ابراز کرد: ۲۶تیرماه ۵۹ سالروز تأسیس شورای نگهبان با حکم امام خمینی(ره) است، شورای نگهبان جایگاهی بی‌بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌همین جهت یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha